Zdjęcie zrobione podczas gali finałowej. Na zdjęciu widać sporo osób - zarówno kobiet jak i mężczyzn. Są to laureaci oraz organizatorzy konkursu.

XIV edycja konkursu rozstrzygnięta

Znamy zwycięzców kolejnej edycji konkursu "Pomysł na biznes"

Wydarzenie odbyło się w Teatrze Miejskim w Lesznie, gdzie wśród blasku świateł, eleganckiej atmosfery i dźwięków entuzjastycznego gwaru, ogłoszono zwycięzców konkursu. Organizatorzy mieli trudne zadanie, bowiem liczba zgłoszeń przerosła wszelkie oczekiwania. Wśród zgłoszeń znalazły się niezwykle różnorodne pomysły, które prezentowały różne aspekty przedsiębiorczości i jej wpływ na rozwój społeczny i gospodarczy.

Po długim procesie oceny dokonało trudnego wyboru. Zwycięzcy zostali wybrani na podstawie innowacyjności, realności założeń, adekwatności kosztów do rzeczywistości,perspektyw rozwojowych.

W kategorii praktycznej zwyciężyli:

  1. Oktawia Stencel - za projekt "Studio Treningów Personalnych - Oktawia Stencel". Nowatorstwo pomysłu na działalność gospodarczą tego typu polega na oferowaniu wyłącznie treningów personalnych. Klient, chcący wziąć udział w treningu, będzie miał możliwość ćwiczyć sam na sam (lub w parze) z trenerem w małym, butikowym studiu.
  2. Roger Witkiewicz - za projekt "Studio Kulinarne Roger Witkiewicz". Studio Kulinarne będzie działalnością gospodarczą świadczącą usługi gastronomiczne na różnych płaszczyznach rynkowych od eleganckich kolacji degustacyjnych, szkoleń kulinarnych, nagrań reklamujących produkty spożywcze dla różnych firm, do organizowania kameralnych przyjęć okolicznościowych do około 35osób.
  3. Michał Zamelski - za projekt "RUBUS Consulting ". Firma będzie prowadziła działalność w zakresie świadczenia usług doradztwa finansowego dla firm, doradztwa gospodarczego, przygotowywania biznes planów oraz tworzenia raportów oraz analiz finansowych zgodnie z potrzebami klientów. Dodatkowym obszarem działalności będą szkolenia z MS Excel i pozostałych aplikacji pakietu MS Office.


Natomiast w kategorii teoretycznej zwycięzcami zostali:

  1. Mateusz Mańkowski, Kajetan Marszałek, Mateusz Osak, Karolina Szczepaniak - z II Liceum Ogólnokształcącego im. Mikołaja Kopernika z Oddziałami Dwujęzycznymi i Międzynarodowymi w Lesznieza projekt "Siłownia Umysłu". Firma “Siłownia Umysłu” ma zrzeszać społeczność młodych, ambitnych ludzi, chcących chwytać dzień całym sobą.  Motywem przewodnim pomysłu jest narodzenie w ludziach bytu niebędącego wypadkową szkolnej działalności, która przystosowuje człowieka do wyuczenia schematu i wcielania go w życie, lecz bytu, który będzie kierował do myślenia kreatywnego i nieszablonowego.
  2. Jonatan Kopaczyński - z Zespołu Szkół Elektroniczno-Telekomunikacyjnych w Lesznie za projekt "Joshua solar panel company". Firma zajmowałaby się utylizacją paneli słonecznych. Dzięki zastosowaniu zaawansowanych metod takich jak czyszczenie piaskiem lub przetapianie szkła. Firma mogłaby odzyskać do 90% surowców, które zawiera panel słoneczny.
  3. Mateusz Nowak - z Zespołu Szkół Technicznych - Centrum Kształcenia Zawodowego i Ustawicznego w Lesznie za projekt "DAIT Industry". DAIT Industry miałaby zajmować się wdrażaniem i tworzeniem oprogramowania nauczania maszynowego dla fabryk w przemyśle 4.0. Będzie działała w branży R&D w automatyce oraz w przyszłości przy wdrażaniu innowacyjnych produktów rozwiniętych przez firmę.


Gala Konkursu "Pomysł na biznes" była nie tylko okazją do uhonorowania zwycięzców konkursu, ale także sposobem na spotkanie i wymianę doświadczeń między przedsiębiorcami i samymi uczestnikami.

Ten konkurs był jednym z wielu naszych - oraz Organizatora Konkursu i pozostałych Partnerów - kroków na drodze do promocji przedsiębiorczości i upowszechnienia postaw przedsiębiorczych. Zwycięzcy oraz wszyscy uczestnicy konkursu stanowią doskonałe przykłady dla młodych ludzi, pokazując, że z pasją, innowacyjnością i wytrwałością można osiągnąć sukces.

Rozstrzygnięcie konkursu było nie tylko punktem kulminacyjnym wydarzenia, ale również dowodem na to, że przedsiębiorczość jest niezwykle istotnym elementem rozwoju społecznego i gospodarczego. Dzięki takim inicjatywom, promowanie postaw przedsiębiorczych nabiera jeszcze większego znaczenia, a młodzi przedsiębiorcy otrzymują wsparcie i motywację do realizacji swoich pomysłów.