Na zdjęciu widać młodzież oraz kilku opiekunów. Młodzi ludzie trzymają w rękach zdobyte certyfikaty i drobne upominki.

Podsumowaliśmy kilkumiesięczny projekt

We wtorek 23 kwietnia podsumowaliśmy rozgrywki z wykorzystaniem Branżowych Symulacji Biznesowych REVAS. Jest to innowacyjny projekt w naszym subregionie.

Branżowe Symulacje Biznesowe REVAS to interaktywne narzędzie edukacyjne, które ma na celu symulację realnych sytuacji biznesowych w różnych branżach. REVAS został stworzony w celu dostarczenia praktycznych umiejętności biznesowych uczestnikom poprzez symulację różnych aspektów działalności przedsiębiorstwa.

W projekcie wzięli udział uczniowie dwóch klas z Zespół Szkół Elektroniczno- Telekomunikacyjnych w Lesznie. Ich zadaniem było prowadzenie wirtualnego przedsiębiorstwa. Czwarta klasa technikum informatycznego działała w branży IT, natomiast uczniowie drugiej klasy technikum reklamy rozpracowywali branżę eventową.

Główne cechy Branżowych Symulacji Biznesowych REVAS obejmują:

  1. Symulację działalności biznesowej: Uczestnicy są zaangażowani w symulację biznesową, gdzie mogą podejmować decyzje dotyczące różnych aspektów działalności przedsiębiorstwa, takich jak zarządzanie finansami, marketingiem, produkcją, sprzedażą itp.
  2. Różne branże: REVAS oferuje symulacje biznesowe dla różnych branż, co pozwala uczestnikom na zdobycie wiedzy i doświadczenia związanych z konkretnym sektorem.
  3. Realistyczność: Symulacje w REVAS starają się odzwierciedlić rzeczywiste wyzwania i sytuacje biznesowe, co pozwala uczestnikom na lepsze zrozumienie procesów decyzyjnych i konsekwencji biznesowych.
  4. Dostosowanie do różnych grup docelowych: REVAS może być stosowany zarówno w szkołach, gdzie służy jako narzędzie dydaktyczne do nauki podstaw biznesu, jak i w firmach, gdzie może służyć do szkoleń pracowników lub do oceny zdolności do podejmowania decyzji przez menedżerów i pracowników.
  5. Uczenie się poprzez doświadczenie: Główną zaletą REVAS jest możliwość nauki poprzez doświadczenie. Uczestnicy mogą eksperymentować z różnymi strategiami i obserwować ich skutki, co pozwala im lepiej zrozumieć mechanizmy działania biznesu.

- Udział w tym projekcie był dla uczniów ciekawą alternatywą, a zajęcia świetnie wpasowały się w nasz program nauczania. Wirtualne kreowanie własnego biznesu pozwala uczyć się na własnym błędach w nieinwazyjny sposób, a przecież w biznesie nie wszystko zawsze idzie zgodnie z planem – mówiła Jolanta Szumna, nauczycielka ZSE-T, która koordynowała projekt z ramienia szkoły.

Podczas spotkania wszyscy uczniowie otrzymali okolicznościowe dyplomy, a zwycięskie drużyny upominki, które wręczył Janusz Perski, Dyrektor Centrum Wsparcia Rzemiosła Kształcenia Dualnego i Zawodowego w Lesznie oraz Norbert Kozłowski, trener Branżowych Symulacji Biznesowych.

W branży IT najbardziej przedsiębiorcza okazała się drużyna w składzie:

  • Natalia Bartkowiak
  • Dawid Mądry
  • Mateusz Wachowiak

Natomiast agencją eventową najlepiej zarządzali:

  • Alicja Pietrowska
  • Marta Szuster
  • Nikola Leciejewska
  • Oliwia Krysiak


Gratulujemy zwycięzcom i nie możemy doczekać się kolejnej edycji!

Natomiast w nowym roku szkolnym chcemy przeprowadzić zajęcia w szkołach, które są totalną NOWOŚCIĄ na rynku - FINANSOWE SYMULACJE BUGETO.